Återträff med syskonen

Alltså, jag var redan utmattad av allt buset med Nemo igår. Och så som grädde på moset var det återträff med mamma Blossom, moster Bella (hon är tuff och skrämmer fortfarande slag på mig!!!) och 7 av mina 9 syskon. HELKUL!!! Jösses vad vi busade, bråkade och badade. 

 

 

Gissa om jag var glad för att träffa Susanne, Alicia och Linda! De fick alla sina beskärda delar av pussar från mig. Men rätt snabbt var det syskonen som gällde för min del.

 

Jag och Smilla hade rätt kul tillsammans:

 

Vi provade att doppa tassarna...

 


... och rusade snabbt upp igen.

 


Alltså, jag ser inte klok ut när frissan blir blöt. Jag vet inte vad detta egentligen ska föreställa. Är jag verkligen en hund? Eller långbent marsvin?

 

Så syrran och jag gick över till att brottas i sanden istället. Skitkul. Smilla försökte sig på en strandklassiker, att få mig levande begravd i sanden. 

 

Jag hade sand över allt, i ögonen, nosen, munnen och inte minst pälsen!!

 

Bella och Blossom fick inte så mycket uppmärksamhet eftersom vi småttingar var sötare. En viss förvirring uppstod när de skulle hämta boll i vattnet.

 

Männsiskorna  fick hjälpa till och styra åt vilket håll bollen låg och flöt. 

 

Och efter att Blossom hade hämtat in den så snodde Bella den i vanlig ordning. Jag säger bara - tuff tjej!!!

 

Ingen som var där blir väl direkt förvånad över att jag nu ligger totalt utslagen vid mattes fötter. Tack gode gud att det är vanlig arbetvecka imorgon. De här helgerna tar fullständigt musten ur mig. Puss på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Annie

Hej Katarina o Zoë!

-Jag förstår att du blev trött efter gårdagen, Zoë!

Det var jag också efter att ha stått på banan i stallet på en hopptävling...



Ha det bäst!!



//Annie



P.S. Mamma Blossom saknar dig, Zoë!!

2009-09-21 @ 16:54:45
URL: http://www.anniesblogg.aberlours.se
Postat av: Katarina

Både jag och Zoë saknade dig igår!! Men du kommer ju att få din beskärda del av mitt lilla charm-monster på fredag. Och stackars Blossom får sin fiskar varma med pyret jagandes efter sig. Zoë gjorde sitt yttersta för att få sutta lite på Blossom. Men det var hon inte direkt pigg på. Kul att se hur det går när ni får henne på låns.

2009-09-21 @ 21:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0