Vackra Malmö!

Vilken härlig vacker med också känslosam dag har vi haft, lilla Zoë och jag. Provade stadsbuss på nytt, inga problem. Uppe på Happy igen, där stora flocken befann sig. Inget snack om vem som är medelpunkten framöver. Jag måste ha fått den mest fantastiska valpen i hela kullen. :-) Hon finner sig till rätta på de mest varierande platser. Tidigare i veckan somnade hon på en uteservering inne i stan. Idag somnade hon framför diskmaskinen uppe på jobbet. Och som den nykläckta bebisen hon är så fick hon sovandes vandra från famn till famn utan att hon egentligen brydde sig eller vaknade för den delen.

Därefter var vi på Dogfun på St Trädgårdsgatan i Malmö. (Varm rekommendation!!!) Mitt stammishak med Maxen-Taxen som var min förra hund och golden retriever... Har inte mäktat med att träffa Melissa & co efter att Max försvann. Visste att det skulle bli en känslostorm. Max ääääälskade Melissa och Melissa äääälskade Maxen-Taxen. Det fanns inget som kunde få honom så uppspelt och lycklig som att få komma till Melissa och få lite spa-behandling (shampo och trim) massor med kärlek och en hel del godis.

Nu var det dags att komplettera med mer mat till lilla Zoë och det enda rätta stället att göra detta på var hos Melissa. Jag hann komma in i butiken och se Melissa. Sen rann tårarna och jag hackade fram vad som hänt Max och vem jag nu hade i min famn. Jag grät, Melissa grät och Zoë hade fullt upp med att pussa och slicka tårarna på oss båda. Sen började vi kramas, skratta och Melissa tjoade att det krävde en stoooooooor godispåse till denna fantastiska lilla prinsessa. Det var inte den LILLA påsen jag fick med på köpet av hundmat. Ett prov av ALLA delikatesser krävdes. Hon var ju tvungen att få prova igenom hela sortimentet så hon visste vad hon gillade bäst!!

Väl därifrån så tog vi oss hemåt igen, via Limhamnsfältet. Förstiktigt i famnen så att inte stora farliga :-) hundar var i närheten. Människor springer hon efter och överöser med pussar om de vill hälsa på henne. När hundar är i närheten så gömmer hon sig mellan mina fötter.

Vi provade att doppa tassarna i vatten. Det var lite roligt. Men tösabiten var trött efter alla intryck och lade snabbt sig som en liten boll och ville sova. Därför åkte hon upp i min famn och vi gick hemåt via Sundspromenaden. Och med den vackra solen vi hade i Malmö idag så var jag bara tvungen att stanna till och begrunda dagen.

Zoë spanade över till Köpenhamn och hittade sedan den BÄSTA platsen att avsluta utflykten på. Huvudet och framtassarna är till vänster i bilden... Tilläggas bör att hon somnade mitt på promenad bryggan. Folk gick till vänster och höger om henne men hon bara sov vidare. Två gånger lyfte jag henne närmare mig för att hon inte skulle vara i vägen men hon bara reste sig och gick tillbaka till sin spot. Det var DÄR hon ville sova... Jag var inte den enda som fotade denna lilla lurv i eftermiddags, snart är hon lika känt fotoobjekt som Turning Torson...

Där satt jag ialla fall, samlade ihop trådarna. Saknade Max massor, men kände också en sån oerhörd kärlek till min lilla lurv. Är det någon som kan fylla ut tomheten så är den denna lilla virvelvind. Tack Susanne!!
Idag var det med andra ord ingen träning, bara kärlek kärlek kärlek!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Jag har följt er blogg en del och man kan ju bara hålla med om att Zoë är sååå söööööt, en ras jag verkligen skulle kunna tänka mig!!!!

Men vad är Happy ?

Lycka till / Elin 14 år i Lund.

2009-11-04 @ 18:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0