Fästligt..??? NOT!

Alltså, hur länge tänker denna snön ställa till det för oss? Och hur galet är det att hitta fästingar på Zoë NU??? Förra veckan hittade jag något litet, litet, svart, skrumpet som bitit sig fast i Zoës hud, men jag fick bort det med fästingkroken. Undrade förståss vad det var... men tänkte inte så mycket mer på det eftersom hon inte kliade sig eller så.

När jag sedan träffade Petra förra helgen så kommenterade jag; Har du fästinghalsband på hundarna nu?
Varpå hon svarade; Fästingar finns året runt...
Gör det???

Och självklart så hittade jag igår kväll världens äckligaste, största, blodfyllda fästing på Zoës bröstkort. Urgh!!!! Hur kan fästingarna överleva detta vita, när vi människovarelser kämpar på så??? Visste NI att man ska fästingkolla året runt? Hade jag inte hört talas om innan...

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Det måste höra Skåne till, hoppas jag. Visst har jag hört att snö är bra för fästingarna, de får ett varmt täcke att sova under, men sova ska de, för det räcker gott och väl med eländet på somrarna.

Men ett tidigt snötäcke som stannar gör eländet värre nästa sommar. Det är vad jag hört.

Men er "värme" i de södra bräddgraderna kanske gör att de inte går och lägger sig.



må gott

ses om 2 veckor



Susanne och Ella

2010-12-03 @ 16:10:55
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Björn och Neo

Hon måste smaka extra gott, jag har inte sett till en fästing på Neo sedan det blev kallt...

2010-12-03 @ 18:15:21
URL: http://www.backfamily.se
Postat av: Petra & Merci

fästingar nu ? ! Nej du inte i Örebro,kan jag aldrig tänka mej:) Säger som Susanne det måste vara ett skånefenomen:) hoppas jag. Ha det så bra ändå.Petra

2010-12-06 @ 10:59:25
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0