Ljuvliga Zoë med hjälp av underbara Susanne

Jag måste få hylla dig Susanne. För din omtänksamhet, ditt engagemang och kunnande. Jag kunde inte ha valt en bättre uppfödare och vän!! Kram till dig och tack, tack, tack för att du finns för mig och Zoë-Bullen och för allt som du hjälp till med.

Vi delar ju Zoës livmoder, och tävlar om vem som är hennes favve-matte. Även om Zoë med all önskvärd känsla visar sin pussiga kärlek till mig, så höjer jag hatten för Susanne. Bättre extramatte finns inte. Det ska isåfall vara flickorna med Alicia i täten. Tätt följd av Annie (som slutligen fallit till föga för Zoës charm) och Linda. Och Ola måste också få vara med på en hörna. När jag hämtade henne igår så räknade jag efter och av Skruttans dryga 7 månader i livet så har säkert 3 månader spenderats i Rydebäck. Är det inte ensam så har hon matte hängande efter sig med vinglaset i handen :-) och middagen serverad...

När jag fick tillbaka henne igår så var det som en helt ny vovve :-). Äntligen så börjar jag landa med henne och vilken present är det inte då att få tillbaka Zoë efter några dagars passning med en inkallning som sitter som en smäck. Och en kontrollerad energi och uppmärksamhet som jag såååå längtat efter. Så mycket av de ljuvliga brun/gröna ögonen som jag sett de sista 24 timmarna har jag inte sett på totalt på 7 månader. Ändå är hon inte nyklippt... Jag hade inte klarat detta utan din hjälp Susanne. Men VILKEN kick jag fått av att få tillbaka en sån fantastisk version av Zoë. GISSA om jag känner mig laddad och motiverad att förvalta detta.

Vad har då hänt? Jo, Susanne hade bestämt sig för att köra inkallnings-camp med Zoë i helgen. Och vilket resultat!! Jag tror nog allt att du blev lite förvånad själv över hur unikt skärpt hon är vår lilla Zoë. Det roliga att se är hennes koncentration och fokus. Ni som följt oss här på bloggen vet ju vilket yrväder hon är. Men när man väl hittar knappen till hunden så bara rasslar det till. Än en gång - vilken KICK jag har fått av detta. Nu är det flera korta pass per dag. Och ligg under gång är favoriten just nu (glada skall-tillrop kommer från kryllet varje gång hon lägger sig), och parallellt är det inkallning, fot och stanna kvar (sittandes) som gäller.

KRAM till Susanne från oss i Malmö

Kommentarer
Postat av: Susanne

KRAM TILLBAKA! Jag har ju också fått en fantastisk vän och fodervärd. Och jag måste medge att jag hade lika roligt som du har just nu. Hon är ju bara för underbar!

Tack för att vi får låna henne - och tack, vännen, för alla superlativ.

Kram, S

2010-02-11 @ 19:48:59
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0