Stolthet och mankhöjd

Gissa om jag var stolt när jag kom till jobbet idag. Efter gårdagens snökaos ville HELA Malmö åka stadsbuss i morse. När jag stod och väntade och såg kön framför mig så övervägde jag att gå istället... men sen som jag var :-) tyckte jag ändå det var värt ett försök. När vi tre hållplatser senare stod som packade sillar på bussen och busschaffören hojtade - Vill ni packa er in så akta hunden! Och där stod jag på en halv kvadratmeter med en blixtstilla Zoë mellan mina ben. Jag blev stolt att hon köpte trängseln hela vägen utan ett pip. Och hela bussen log åt oss. Gulliga var vi som look alike, men gulligast var nog valpen.

Och så tänkte jag ikväll mäta hennes mankhöjd för att se hur långt vi kommit. Hade god hjälp av en kompis. Men när jag efter ett glas vin fick till måttet 48 cm var jag tvungen att kolla i ras-standarden (tik 40-46 cm). Nja... vi fick nog göra några fler försök. Men lägre än 43 fick jag inte henne... Susanne, är det verkligen en 7 månaders Perrovalp jag har eller Grand Danois???? Vi får nog kontrollmäta henne imorgon. :-)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Eftersom jag mätte henne till 41 för inte så länge sedan så låter 48 VÄLDIGT mycket. Kan vara en Grand Danois i och för sig. Det är väldigt vanligt med krulliga sådana.

Jag ska kontrollmäta. Om hon står still. Och om vi har tid. Vi ska nämligen ligga i soffan, äta köttbullar, träna inkallning, åka till stallet, gå på perropromenad, träffa blivande perroägare... ja- åk du till London på semester, vi har jobb att göra :)))

2010-02-04 @ 22:24:27
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Katarina fran London...

love you to!!! :-)

2010-02-05 @ 14:17:41
Postat av: Susanne

Shit vad duktig hon är. Ola har fått henne sluta att hoppa på honom och när jag kallar kommer hon. Båda tanterna löper, så de bor i tvättstugan de första slabbiga löpdagarna. Zoë får vääääldigt mycket uppmärksamhet - gissa om hon gillar det =)))

Hoppas att du har det UNDERBART!!!

Kraaaam

2010-02-06 @ 16:02:51
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0