Utställning och inkallning

Idag har vi haft en kul aktivitet, Zoë och jag. Jag fick chansen att hänga med en informell ordnad utställningsträning INOMHUS i en sporthall i Vellinge. Kul och givande. Det är verkligen trix och fix för att få själva visningen att fungera perfekt. Och jag fick betala för att vi lät Casper och Zoë busa innan vi gick in. Hon hade ju stenkoll på var Casper var precis hela tiden... Och när vi skulle ta ett sista varv så hade jag en Bulle som tittade bakåt (på Casper) precis hela tiden. När jag försökte undgå problemet genom att springa fortare så var det ju inget hit heller, att gå upp i värsta galopp...

Vid visningen fick jag allt som oftast kommentaren - nu står hon som en makaron igen... :-) Med andra ord ännu ett smeknamn!!

Summa summarium; inte leka med hundar innan visning :-), inte hela världen att hon skuttar en del så länge det fortfarande är roligt, träna mer på att stå still och titta rakt fram, samt att bli hanterad. Dessutom prova tandvisning med lite olika folk. Med andra ord ett mission när vi är i Göteborg Susanne.

Grand finale var tokbus i Kägligen naturreservat. Så himla fint där är och skönt ställe att släppa hundar på. Toppen omväxling till Limhamnsfältet Caroline. Dit får vi åka någon gång!! Extra roligt att se hur bra inkallningen fungerar. Nu vågar jag lita på det. Och gissa om jag kommer jobba järnet för att inte tappa detta.

För bildbevis på dagen titta gärna på:
http://ceasarococos.aberlours.se/#home

Jag behöver väl knappast tillägga att det var en mör valp hemma resten av dagen. Så nöjd man känner sig när vovven fått maximal stimulans.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej,



Tack för sist! Vilken fin bild på vaniljvisp-trollet!

Käglinge får vi ju prova tillsammans. Jag tror att jag var där för bara någon vecka sedan. Ville gå runt i lugnan ro med Tajan...men han hittade en kanin och sen var det kört. Det blev ingen lugn promenad utan när vi satte oss i bilen så lackade svetten... Men trots detta vågar jag mig dit igen.



Kram!



2010-02-17 @ 13:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0