Charlie på besök

Zoë och jag hjälptes åt att passa Charlie mellan lördag och söndag. Gick alldeles utmärkt.

Först tyckte Charlie det var lite läskigt, så han lämnade inte dörrmattan på en och en halv timme. Under tiden var Zoë fram allt som oftast och försökte skälla igång honom. Gick sådär bra. Dessutom var det något irriterande för mig. Så jag kopplade henne för att hon skulle varva ner och hade henne bredvid i soffan. Men efter en stund tog nyfikenheten överhand och Charlie vågade sig in i lägenheten. Glatt visade Zoë runt. Och sen hade de hur kul som helst.





I vanlig ordning så väsnas Zoë mest hela tiden. Förtjust pratar hon på när hon äntligen fick Charlie att brottas med henne. Oerhört lyhörd är han och reagerar direkt när man korrigerar honom. Mot Zoë däremot har han världens tålamod. Mellan varven lyckades de pausa och efter några timmar så låg de båda och sov längs med vars en vägg.

Det var så lugnt att jag utan problem vågade lämna de ensamma hemma igår kväll. Och när jag kom hem vid midnatt så var lägenheten fortfarande i samma skick som jag lämnade den och dessutom möttes jag av två yrvakna vovvar. Mysigt.

Så Charlie är mer än välkommen fler gånger!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0