En väldigt snäll snickare...



Jag vill byta jobb. Att vara kontorsråtta på en reklambyrå börjar bli långtråkigt. Jag tror jag ska bli snickare-lärling istället. Det mest spännande som har hänt på detta långtråkiga kontor den sista tiden är att vi får ett nytt pentry. Jättetrevliga killar har kommit hit varje dag och alla vill kela med mig. De har väskor som jag kan rota i och pallar som jag kan klättra upp på. Vispar ihop roliga gojjor som jag luktat på. Favoriten var idag när snickaren sågade träskivor. Jag stod brevid hela tiden för att se så det hela gick rätt till. Glatt slickade jag i mig sågspånen som ramlade ner (något matte var sådär glad för). Men sen fick jag skarvbitarna att tugga på, något bättre för min mage. Men lite tråkigare och de smakade inte lika gott... Fast konstigt, jag blev väldigt törstig av allt sågspån jag fick i mig. :-) Nu känner jag mig lite deppig och ledsen för min nya kompis var färdig och har gått. Fast snart kommer elektrikerna. Jag vilar en stund för att ladda batterierna... Undras hur koppartråd smakar...???

/Zoë

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0