Framstupa sidoläge av utmattning

Det blir lätt en överdos när man blir så till sig för att våren börjar visa sig. Stackars hunden Zoë har fått tendenser till utmattningssyndrom.... där hon ligger i hallen. För en stund sedan tittade hon till mig och bad mig om en snabb kisserunda. Nu ligger hon förnöjsamt och gnager på ett ben efter vi haft en omgång massage-mys. Detta är första gången jag sett henne vid medveteande sedan vi kom hem strax runt två i eftermiddags... Tänk så lugnt det kan vara efter en överdos av friskluft.



Vad har vi hitta på i helgen då. Jo, vi inledde starkt med brunch och tokbus med Morris i går. Non-stop 4 timmar, runt runt det stora huset i Ö Vemmenhög. Under tiden satt matte inomhus och åt godsaker som om det var sista gången hon fick mat... Sen slöt vi upp med Smilla och följe på fältet. Tokbus en bra stund till och så lite mer fika för matte. :-)

Nöjd var ordet som Zoë gestaltade när vi kom hem. När jag efter en timmes fixande sedan var på väg ut igen, så var det för första gången någonsin som hunden INTE satt tryckt mot dörren och bad - Snäääääla matte glöm inte mig!! Istället låg hon still på sidan med benen rakt sträckta och tittade bedjande på mig - Snääääla låt mig bara få vila. Jag blir kvar hemma idag. hahahaha!!!

Och det fick hon, tills imorse. För då var det dags igen. Perropromenad på Järavallen. En drygt 15 ekipage kom. Först körde vi lätt kaotisk försök till vardagslydnad. Och det gick väl egentligen rätt bra för alla. Zoë skötte sig exemplariskt. Tills Susanne fräste in något försenad med sin bil. Man får se det humoristiska i det hela. Det började med att Zoë reagerade över en välkänd röst. Hm.... säg inte.... är det sant.... kan det vara...... Susaaaaaannnnneeeee!!! Sen var det kört att få hennes (Zoës) uppmärksamhet igen. Jag gjorde ett ärligt försök, men sen näää. Det får vara för nu. Vi hade ändå hunnit med en hel del nytta.

Sen tog vi en promenad till en närliggande hage där hundarna fick springa fritt blås. Det är roligt att se ur bra Zoë fungerar med andra hundar. Och att hon, enligt Helene, agerar fredsmäklare. När Dicho och Casper försökte trigga igång varandra så var söta lilla Zoë där allt som oftast som fredsmäklare och försökte avleda uppmärksamheten. Vilket hon ändå lyckades med ett par gånger. Söta vovve. Chicha och Zoë körde en hel del systerfighter själva dock... Men det stärker en när man känner att ens ledarroll fungerar för att bryta det hela innan det spårar ut. Som vanligt har Neo och Zoë roligast ihop. Däremot hittade hon en ny kompis i Charlie. De funkar jättebra ihop!!

Kamera glömde jag idag. Men avslutningsvis kommer här Zoë i viloläge i detta nu. 15 minuter var hon vaken nu ikväll... :-)



Bilder från träffen hittar ni på:
http://ceasarococos.aberlours.se/
http://charliesblogg.aberlours.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0