Så blev vi då utskrattade live...

Har skänkt en tanke om det var genant att delge detta. Men å andra sidan. Jag bjuder så gärna på ett skratt...

I går på lunchrundan travade jag och Zoë längs med Balzarsgatan i egna tankar båda två. På nämnda gata så har SR sitt kontor och i gatuplan radiostudio's med stora fönster så man ser live vad som händer och sänder... :-) Dessutom har de högtalare ut mot gatan så man även hör pågående radiosändning...

Där gick ialla fall jag och Zoë. Plötsligt väcktes jag upp från tankarna och tyckte - den rösten känner jag igen!!! Nä men titta, där sitter Jeppe Stridh och blir intervjuad live. Jag och min likis stannar utanför och tittar in. Och då hör jag i högtalarna:

Se nu har vi en lyssnare som stannat här utanför med sin hund. Varpå Jeppe också vänder sig om och vinkar glatt mot oss. Jag vinkar lika glatt tillbaka. Då hör jag programledaren skrattande lägga till: Nämen, hahahaha, hunden har samma frisyr som sin ägare!!! Hon skrattar, Jeppe börjar skratta och säga: Ja, jag vet det är en sån tryffelnisse.

NU blev jag generad och något förargad. Hallå!!! Det är faktiskt en vattenslarva, kom du inte ihåg det???!!! Givetvis, jag var tvungen att maila Jeppe när jag kom upp på kontoret. Har du inte lärt dig skillnaden mellan en tryffelnisse och vattenslarva ännu?? Han svarade tillbaka, sorry, jag gick bet på det. Men ni såg roliga ut där ni stod utanför fönstret... :-) Hahaha.

Jag kan faktiskt inte låta bli att skratta åt det själv. Fruktansvärt komiskt måste det sett ut. Jag hade ju ingen tanke på att de såg mig precis lika bra som jag såg dem. Så om någon av er hörde lunchboxen igår strax innan ett så var det mig och Zoë de skrattade så glatt åt strax mot slutet av programmet...

Kanske är det dags att förändra frisyren ändå?


Är vi verkligen så lika???


Ja jag tänker ialla fall inte ändra mig. På sin höjd få en ny klippning efter påsk...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ha, ha, ha! Ja, ni är verkligen så lika. På alla sätt.

Fast Jeppe borde komma till Malmö imorgon så att han lär sig se skillnad på en tryffelnisse och en vattenslarva. Det tillhör väl verkligen allmänbildningen =))).

Ses imorgon.

Kram, S

2010-03-20 @ 08:10:14
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Susanne

Ha, ha, ha! Ja, ni är verkligen så lika. På alla sätt.

Fast Jeppe borde komma till Malmö imorgon så att han lär sig se skillnad på en tryffelnisse och en vattenslarva. Det tillhör väl verkligen allmänbildningen =))).

Ses imorgon.

Kram, S

2010-03-20 @ 08:11:20
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0