Matvägran

Att lilla räkan aldrig varit glad i mat (läs torrfoder) är ingen nyhet. Sista tiden har jag blandat Bravo färskfoder med det sista jag hade kvar på torrfodret (Carrier). Att lilla räkan är smart är ingen nyhet... vad hon gjorde då var att hon plockade ut torrfodret och spred det runt skålen så hon bättre kunde komma åt det goda. Och räkan gick upp ett par kilo även om hon fortfarande var för tunn enl domaren i Växjö. När då Bravo burgarna varit slut i frysen och matte tänkte, tja då får hon klara sig på sitt torrfoder tills det tar helt slut, så har hunden fullständigt matvägrat.

Jag har haft inställningen – inte pjåska. Hon äter när hon måste. Men sista tiden så börjar Zoë envishet vinna över mig. När hon inte ätit ordentligt på dryga veckan (kanske två...), blivit sparristunn och dessutom började bli dålig i magen, som hon blir när tarmarna börjar bli tomma, så provade jag att blöta upp det. Ingen hit. Jag provade att handmata henne. Ingen hit. När sedan hon kräktes magsaft så ringde jag Susanne: Ska jag ge upp och gå över till Bravo helt och hållet? Vilket jag i princip redan hade bestämt mig för. Och hon var med på min linje. Kräka magsaft berodde på att hon var helt tom i tarmarna. Envisa hund!!!!

Lite pipigt trött har hon ju blivit av att äta så dåligt. Så kollega Benny kom i dag och frågade - kan jag inte få bjuda tunna Zoë på lunch idag? Sagt och gjort, han hade med sig en burk pedigree färskfoder. Tacksamt slukade hon den. Och jag har definitivt kastat in handduken när det gäller torrfodret som är kvar. Det skänks till Neo, själv ska jag fylla frysen med Bravo. Och se hur mycket jag får upp henne till helgen i Stockholm. Just nu kan jag räkna både revben och ryggkotor under alla maskerande kryllor... Jäkla envisa hund!!!


Dagens rätt - tur att Benny förbarmade sig över räkan/sparrisen...

Kommentarer
Postat av: Björn och Neo

Ni får helt enkelt komma hit och få lite mat i er båda två:) Det finns rökt kalkon så det räcker till en hel flock hundar på lördag :)

2010-11-24 @ 18:14:17
URL: http://www.backfamily.se
Postat av: Petra & Merci

2010-11-28 @ 11:54:53
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Petra & Merci

Ops jag slant på tangenterna.

Skönt att höra att det finns fler kräsna fröknar där ute. Vi var förvarnade att Merci var dålig på att äta,Jaja tänkte jag det går nog snabbt över.Vi var ju vana med Lufsen som överhuvudtaget inte kunde stilla sej vid maten. Men se nu ger jag henne färskfodet med uppblött torrfoder och efter promenaderna.Innan är ingen ide då luktar hon bara på maten och går därifrån.Vägen hit har dock varit full med lite olika experiment.Hihi Tänk vad dom kör med oss. Kramar till er Petra & Merci

2010-11-28 @ 11:58:55
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0