Tja, vad kan man säga... still en räka?

Vet inte riktigt om det är positivt tänkande eller bara inbillning. Zoë tar sig helt klart, även om Björn tvivlar på att hon verkligen kan väga 15 kilo. Neo är invägd på 19 kilo och har en helt annan tyngd...

I alla fall, vi fick en tvåa och vad det föll på att är att hon fortfarande är för tunn. Annars var det överlag bra kritik tycker jag, vid handlingen skötte hon sig utmärkt. Input från Louise och Björn var att nu när hon står så fint/still av sig själv kan jag dock tänka på att dra ut bakstället så hon får en bättre linje. Samt att jag kunde dragit upp farten när vi sprang. Hon fick inte riktigt in sitt fina flyt i stegen idag. Matte var lite för lugn helt enkelt...?


MEN så stolt jag är över att miss Z med hästlängder var den klart cool-lugnaste perron i hela Växjö. Det är knappt jag trodde det var mitt yrväder som låg som ett kuttersmycke i Björns knä. Hon var alldeles ljuvlig. Hälsade så fort det var någon som tilltalade henne, men blev det någon minuts lugn så kurade hon ihop sig hos Björn alternativt på golvet vid stolen där mormor Kerstin satt och försökte hålla koll på konkurrenterna. Mia, Micke och pappa Manne - det är helt klart en ny version av söta Zoë ni kommer möta i montern i Stockholm. Manne kommer att vara såååå stolt över coola söta dottern till snygge pappan!

Undrar ni vad jag själv hittade på under tiden, jo jag minglade runt som bäst, pratade perro med alla som ville lyssna, beundrade Gunillas hundar, gullade/matade Neo med korv för att ladda honom för ringen... :-) Och tittade till lilla Z mellan varven - var det min hund? Med andra ord var det inte mitt lugn som smittade av sig på Zoë. Björns teori var att det var hans... Hm...

Vad kul det var att träffa Joy/Aberlours Taxman. Liten, söt och gullig. Med förhoppning från familjen Henningsson att han ska växa till sig och bli mer maffig kille som Neo. Men först skulle han klippas och hållas inomhus tills pälsen växt ut igen... Stackars stackars lille Joy. :-) Tur du har sån roligt familj så du har kul även inomhus... Hahaha.

Slutligen - grattis till Yvonne & Speedy (Ramita de Palma Gonzales) som kom andra bästa hane efter Hund's Tito (champion) och dämed fick sitt första cert!! Vem som vann vet jag inte riktigt eftersom vi körde hem innan det avgjort. Björn hade partytid att passa. Och med en enormt noggrann domare som dömde 32 hundar (två raser) på 3 timmar så drog det lite ut på tiden... Tack vare facebook så vet jag att Yvonne firar just nu med ett glas vin i husvagnen!

(Koll med Yvonne; BIR blev Aqualines Zolli och BIM blev Hunds Tito.)

Neo och Dicho? Tvåor båda två. :-(

Bilder kommer förhoppningsvis upp inom kort på Björns blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0