Fotograf Björn Bäck

Tar helt underbara bilder på våra vildingar. Dagens favorit:


Arbete kombinerat med nöje. Efter spårkurs så var det i vanlig ordning fritt blås på ängarna nedan Järavallen.

Vi har idag satt igång med ny spårkurs (personspår). Ett gäng nybörjare och så Björn/Neo och jag/Zoë som i detta sammanhang ansågs ha kommit en bit längre. Av den anledningen så skulle vi få gå vårt spår sist inför gruppen för deras lärande och info. Hahaha, det blev lite rampfeber. :-)

Vi har ju spårat några gånger i höst, men inte så strukturerat. Därför klagade vi inför Petra något på hur de tog vinklarna. Så vi fick vars ett kortare spår med två vinklar för att hon skulle se just dem och ge oss input. MEN så duktiga de var både Zoë och Neo. Vi jobbar nu med apportpinnar som ska markeras (istället för köttbullar). Jag märker mer och mer förändringar/utveckling till det positiva på Zoë. Idag märkte jag hur mycket bättre hon koncentrerade sig när hon gick spåret. Skitduktig var hon, markerade alla pinnarna (jag hann dock inte med andra för den låg så nära inpå vinkeln :-) Vinklarna tog hon båda två som hon inte gjort annat. Jättekul. Nu ska vi förlänga spåren och lägga till fler vinklar. Spännande när utvecklingen tar sådana hopp framåt!!

Björn och jag bestämde även med Petra att ta en-två gånger bruksgenomgång/kurs efter spårlördagarna framöver nu i höst. Kul kul. Och så har jag tillbringat de senaste två dagarna (förutom att ligga hemma och snörvlat) med att läsa om och läsa ut Maria Hagströms bok. Det gav mig den välbehövliga kicken framåt att strukturera Zoës lydnadsträning bättre. Plocka upp de bra sakerna, fila på dem och se till att komma loss på apport, ligg/stå under gång. Ser väldigt mycket fram emot några timmars coaching/träning med Susanne och Sanna i december :-).

Kommentarer
Postat av: Peppar

Vi saknar alla fina bilder som du har på din blogg i tävlingen om Vardagens bästa perrobild!

Om det är Björn som fotat så påminn honom.

/Peppar & matten

2010-11-02 @ 14:10:02
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0