Trötta sötnosen...


Björn har på FB startat en "tävling" om sötaste nosen. Han fick till denna fina bild på mitt monster. Måste säga att den helt klart ligger i topp...

Miss Z har varit på helgkollo i Ålstorp 5 (Neo & co) medans matte själv tillbringade weekend:en i Berlin. Underbart inspirerande stad som visade sig från sin allra bästa höstväder-sida. God mat och massor med vin (ingen currywurst och bier...).

Jag blev så lättad när jag hörde att Zoë skött sig exemplariskt och slutat med tramset att kissa ner familjen Bäcks sängar. Tror minsann att hon var rätt så populär i helgen, inte bara Neo som är förtjust i henne numera... Summeringen var från Björn ialla fall att det är TVÅ HELT OLIKA HUNDAR. Vad han menar med det får han själv berätta på sin blogg... :-)


Fullt ös i vanlig ordning verkar det ha varit, för när jag fick tillbaka henne så tillbringade hon 24 timmar på detta sätt... typ...

Jag börjar skönja små små förändringar på Zoë efter sista löpet. I förra veckan började hon helt plötsligt sköta hälsningscermonin inför våra (Happys) kunder EXEMPLARISKT!!! När de kommer numera så rusar hon fram (tyst) och sätter sig vid deras fötter. Blickstilla, nja inte riktig, mer daaaaarrrrande av förväntan... hade hon haft en svans så VET jag att den hade viftat frenetiskt. Men hon sitter!! Ialla fall, får hon uppmärksamhet av personen i fråga så slänger hon sig på rygg och tungan fladdrar efter hand, fot, ben, vad helst hon får tag på. Så håller hon på tills jag säger att nu är det bra och pekar på korgen. Då går hon tillbaka och lägger sig. WOW!!! Enträgan har verkligen vunnit.

Mina kollegor är hon så van vid nu att hon inte ens bemödar sig att lyfta på ögonlocken. Hon ligger som en liten kattunge, ihopkurad, djup nere i sin morgon/fm-sömn. Härligt. Hon KAN koppla av. Hon KAN.

På lördag börjar vi ny spårkurs (personspår), hos Petra Staaf. Ser jag fram emot!!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Duktiga Zoe och duktiga Katarina. Härligt med personspår, sånt gillar vi.



må gott



Susanne och Ella

2010-10-27 @ 22:18:22
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0