Heldag i Bruces skog

Anna (som nu har tillstånd för blodspår) jag och Björn möttes upp i Bruces skog idag för en heldag med hundarna. Det var Annas premiär för att lägga eget spår. Men med gemensamt kladdande fick vi tillslut ihop två flaskor blod, med wetex-duktstop, monterade på gåstavar.



Anna och Björn lägger upp spår-stragegin.


Det slutade med att Anna droppade blodet och Björn släpade klöven (se Björn, nu har jag lärt mig det rätt!!)

Zoë fick det lite kortare spåret med en vinkel (totalt 150 meter), medan Neo och Buster tog de två längre som nog var dubbelt så långa och med två vinklar. I väntan på att de skulle ligga till sig så blev det långrunda med hundarna innan vi begav oss tillbaka till Annas stuga för välsmakande lunch och kaffe. I väntan på lunch blev det havsbad för hundarna i duggregnet. Björn vevade iväg bollarna halvvägs till Danmark och Buster gjorde sitt yttersta att bevaka de båda två. Men busen kom inte in med dem till stranden utan de låg och skvalpade tills ordnings-polisen Zoë hämtade in dem till Björn så han kunde dra iväg dem på nytt... Blöta och trötta hundar :-) fick en microvila innan vi begav oss tillbaka till skogen igen för spåret. 4 timmar låg nog spåren totalt.



Buster Buse - stjärnan när det gäller spår. Enligt Anna så gick han idag bättre än vid anlagsprovet. Trots Björns och min utmattningstaktik av hundarna - helt emot "reglerna"... :-)


Men Neo är på god väg att bli riktigt duktig han med.


Miss Z är inte riktigt lika duktigt på att fokusera... det är så mycket att hålla koll på... Men hon kom i mål och hon ÄLSKAR att bära klöven efteråt. Både sin egen och brorsans Neos. Buster vill helst tugga upp sin...



Det var två herrar som tävlade om Zoës uppmärksamhet. Hjälper kanske till att hon är på de första första dagarna av sitt andra löp. Men det fungerade över förväntan bra. Dock fick Neo backa för Buster ville ha henne lite för sig själv...



Men lite rusningar fick ändå syskonen till... De verkligen störtgillar varandra.

Ikväll är Zoë och jag hundvakt till goldenhanen Tajan. Och efter första stimmet när han kom så lägrade sig sedan lugnet. Zoë KAN bli så trött att hon inte orkar busa. Och ikväll, efter 7 timmar utomhus, är hon det. Några gånger tittar hon till mig och farbror Tajan, men sen går hon tillbaka till hallen och somnar om. Harmoni!!!

Tack snälla Anna för att vi fick hänga med, trevligt sällskap och lunch.

Imorgon är det Sofiero!

Kommentarer
Postat av: Anna & Buster

Vilka fina bilder du tagit! Tack för att ni hängde med! Buster och jag tog det också väldigt, väldigt lugnt i lördags kväll! :-)

2010-09-13 @ 08:37:22
URL: http://busterbuse.blog.se
Postat av: Carina och Zalle

Om du tyckker det är kladdigt med wetexduk så kan jag rekomendera en vanlig nappflaska. Det kommer lagom dropp och vill man ha mer är det bara att göra större hål i nappen. Jag har kört så i flera år och tycker det är bra. Blir det blod kvar i flaskan så kan man frysa hela flaskan :)Kör hårt ni är så duktiga. Visst är det kul!!!

2010-09-22 @ 09:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0