Lantlolla med fullaste engagemang

Zoë har gett min nya idé - att byta stan mot landet - MVG. Med sitt fullaste engagemang har hon levt ut totalt denna helg. På morgonpromenaden idag fick hon för sig att hon var en ko. Tuggade i sig gräs - kräktes - fattade ingenting - fortsatte tugga gräs - kräktes igen. Totaldissade därefter de stadsimporterade bravoburgarna. Och fiser som en galning nu när vi är hemma i lägenheten igen... Knasiga hund.



Väldigt söta knasiga hund...

Ja du, Margareta. Mig veterligen finns det nog bara ett Tollarp - längs med E22. I princip med ena foten in i Blekinge. Dit flyttar jag och Zoë i månadskiftet. Vi (mina föräldrar) har behållt gården sedan farmor/farfar gick bort för en 20 år sedan. Pappa snickrar en del på den och arrenderar ut marken. För ett par månader sedan (när det var som mest vinter och jag var som mest rastlös) så slog det mig - jag ska byta miljö och provbo på Ängadal ett halvår!!! Tokträna lydnad, dricka en hel del vin och äta Prima Donna (världens godaste hårdost som tilltugg till vinet). Gräva i rabatterna och bara njuta. Det finns nämligen en lantent lantlolla i denna citybrud. Det visste ni kanske inte!


Så som gården ser ut när man kör fram till den.


Och från "baksidan"... börjar ni ana vart jag ska drilla hunden?


Eller varför inte i denna oanvända hage...? Hm, så svåååååra beslut... :-) Jag vet. Jag är bortskämd. Saken är den att jag insåg inte vilken hund-guldgruva jag "besitter" förrän denna snökalla kväll för ett par månader sedan.



Nu hoppas Zoë och jag på mååååånga besök. Jag har noterat Susanne P & klan. Dessutom räknar jag kallt med Sanna & klan. Margareta, fru Hall, Helene, Björn och alla ni andra - dörren står alltid öppen, gott om sängplatser finns det och det är fritt blås för hundarna. Dessutom kan ni alltid lita på förfriskningar och en skön stol i solen. Att bara chilla är vi också duktiga på, både Zoë och jag. Även om man inte alltid kan tro det... :-)

Kommentarer
Postat av: Margareta

Vilket underbart ställe! Underbart för dig och framförallt för din sötnos till perro! Ser lite ut som omgivningarna här hemma och för den delen också gården med uthusen. Det vore verkligen kul att hälsa på. Jag skulle tro att det är ca 7-8 mil från Karlshamn. Läge för dig att se Blekinge också.

Kram, Margareta

2011-04-10 @ 21:52:28
URL: http://www.ginnis.aberlours.se
Postat av: Susanne och Ella

Jag sitter här och småler, njuter kanske man också ska säga. Klart vi ska försöka titta förbi, vilket underbart ställe, en guldgruva. Vilket halvår ni kommer få du och din lilla krabat till hund ;)

Vem vet dina fina stövlar kommer väl till pass när du ska gå där med spaden i högsta hugg och gräva, plantera och fixa. Därefter fram med ost och vin.

Underbart,

Kram

Stockholmsdjävlarna

2011-04-10 @ 23:17:55
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Petra & Merci

Vilket underbart ställe. Hoppas att ni kommer att trivas. Svårt beslut där att bestämma vart du ska träna hund:) Men ni får väl prova er fram elle varför inte variera sej.Ena dagen här andra dagen där. Ha det så bra . Petra & Merci

2011-04-11 @ 08:07:38
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Anna Nygårds

OMG!!! Vilken underbar gård!! När kan vi komma?? Så söt hon är Zoe bus.Imorgon beger jag mig ut i skogen och lägger ett par spår. Det finns barmark här också nu och temperaturen står på 14 grader plus. "Norrland" är underbart ;)/ Anna & Rolex

2011-04-11 @ 16:08:55
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Katarina med Zoë

Anna - det hade varit helt fantastiskt om ni kommer och hälsar på. Hela familjen får plats! Och jag älskar besök. Varför inte en Skåneturné när ni ändå ska söderut och hämta Vinna??? Så skönt för er att även ni har fått barmark och sol. Så efterlängtad våren var detta år!!!

2011-04-11 @ 20:12:13
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Helene

Det ser helt fantastiskt ut ,vilket ställe !

Nu vet vi var vi ska träna och spåra och dricka vin!

Ni kommer att få många besök!

Kramar från Helene Ceasar & Cocos

2011-04-12 @ 10:31:02
Postat av: Jenny

Åååå vad mysigt, lägg spår i den ena och träna lydnad i den andra ; ) Jag vill gärna komma och Suuuune med. Är sjukt nyfiken på PrimaDonna osten med. Kram Jenny, Sune & Frasse

2011-04-12 @ 21:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0