HAPPILY

Det är så roligt. Mina två favoriter HAPPY, min reklambyrå, och ZOË, min älsklingsclown och byråracka, har nu hittat ett sätt att ytterligare ha glädje av varandra. HAPPILY!!

Det hela började för rätt många år sedan. Jag och kollegan Susanne har pratat om att hitta en produkt att sälja och använda vår marknadsföringskunskap på. VAD skulle vi sälja? Ingen aning. Vi letade och pratade. Letade och pratade. Och så för ett år sedan, nästan exakt, kom jag tillbaka från en av alla mina helger i Stockholm och sa till Susanne: NU vet jag vilken marknad vi ska rikta oss till ialla fall. HUNDÄGARNA. För lika generösa som nyblivna föräldrar (och hela släkten) är mot sina bebisar är hundägare mot sina älsklingar. DESSUTOM så finns det inte NÅGOT ROLIGT på marknaden för mig med Zoë. En stadshund som jobbar jäklar i det. Går man in i en djuraffär (jag lovar jag har kartlagt ALLA i Skåne) så hittar man inte NÅGOT unikt och annorlunda. ALLA verkar köpa in från samma leverantörer. Det finns "rosa och strass" och en massa kläder till "knähundarna" (inget emot dem, men Zoë är inte där, ÄVEN om hon älskar att gossa) och så finns det funktion till brukshundarna. Och nitar till kamphundarna. Men alla vi andra då? Var är färgen???

Jag kartlade hela internätet och hittade utan större problem exakt vad jag var ute efter. Susanne var med på tåget. Hon såg affärsmöjligheten, jag såg både det OCH ett sätt att förena mina två intressen. Fast till saken hör att Susanne satte fingret på spiken denna vecka: "Är det inte rätt otroligt, JAG ger mig in i hundbranschen (Susanne har aldrig fått ha husdjur och är väldigt sträng mot Zoë, men jag vet att hon älskar henne... :-) och DU ger dig i kast med färg (jag har väldigt mycket svarta kläder i min garderob, dock inte fullständigt dominerande som Björn Bäck har...). I vilket fall som helst. Både Susanne och jag är som tossiga av energi för vad vi nu lanserar på Stockholms Hundmässa 2011: HAPPILY!


Ni kommer att hitta oss i monter BG:07 och vad vi kommer att sälja är halsband med matchande koppel.




Dessutom kommer vi ha roliga leksaker och Zoës absoluta favoritgodis till försäljning. Svenskproducerad torkad oxlunga. Finns inte en hund som inte snurrar runt för detta. Fråga folket som var i Klippan och fick tag i det... :-)

Nåväl, Facebookgrupp finns uppe och under veckan som kommer ska även webbshoppen – www.happily.se – upp. Och så tar vi vårt pick och pack och satsar på en färgstark upplevelse för alla besökare till helgen. Som min duktiga skribent-kollega sammanfattat det:

Glada färger är vårt signum. Dem får oss att le. Kvalitet är en självklarhet. Hållbarhet ett villkor. Stil en förutsättning. Med detaljer som gör det lilla extra. Produkter för alla personligheter. Med två eller fyra ben. Därför…

…we are all unique individuals. HAPPILY!


HOPPAS jag hittar många perromänniskor i vår monter. Välkomna!!!


Kommentarer
Postat av: Anita

Jätte snyggt . Underbara färger.

Anita och Santos

2011-12-04 @ 21:23:45
Postat av: Anna & Buster

Skitkul Katarina! Både Happily och anlagsprovet! Om man inte åker till Stockholm, var kan man då handla av er?

2011-12-05 @ 07:38:21
Postat av: Katarina med Zoë

Tack Anna, något virrigt av mig att inte skriva ut hemsideadressen... :-) Kommer här och är kompletterat uppe i inlägget!



www.happily.se

2011-12-05 @ 08:29:50
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Helene

Grattis till anlagsprovet!

Lycka till med Happily ,jätte snygga halsband och koppel!

Vilken kanon bild gillar den skarpt!

Helene Ceasar & Cocos

2011-12-05 @ 17:27:32
Postat av: Sanna

Happily Colouful! Vad snygga vi ska bli nu allihop! Vi längtar till mässan, det ska bli så kul!

/S&P

2011-12-06 @ 12:50:23
Postat av: Anna Nygårds

Vi kommer naturligtvis förbi. Verkligen jättefina halsband. Grattis till spårandet också! Vi ses i Sthlm. / Kram Anna

2011-12-07 @ 09:50:28
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0