Zoë + Peppar = VALPAR?


Ibland behöver man inte leta långt efter kärleken! Det är nu bestämt, vi planerar valpar mellan Zoë och Peppar (SE UCH Perro Rizados Armando). Och det redan 2012. Tidsramarna är löp i början av mars, valpar mitten av maj med leverans mitten av juli. Om allt går som det ska, vill säga. Susanne/Aberlours, kommer få det jobbigt med två överengagerade ägare bakom denna kombination.



Peppar har imponerat stort på mig sista halvåret när Zoë och jag umgåtts mycket med Peppar och matte Sanna. Det är en otroligt mjuk och vänlig hane. Tokig i tjejer (det vet väl alla som träffat honom), men aldrig buffrig mot hanar. Utan stencool, lugnet personifierad. Dock så tog han 3 år på sig att "mogna"... Något för kommande valpägare att ha i åtanke. Speciellt eftersom min lilla raring fortfarande är "yvig" vid 2,5 års ålder. Mitt hjärta fångade Peppar ialla fall när han så resolut livräddade mig i somras, och dessutom visade så pedagogiskt för min lilla räka hur hon skulle göra.

Åsa Blomqvist/Perro Rizados, där Peppar kommer från beskriver honom som valp på följande sätt:

"Peppar, kullens krigare, men egentligen en mycket mjuk kille hade för vana att sova i vattenskålarna. När han var vaken ville han brottas med sina syskon och ha mycket uppmärksamhet av oss. En riktig tjejtjusare blev han med tiden."

Så med andra ord, en tjejtjusare kombinerat med en turboräka. Otroligt kul har dessa två hundarna tillsammans ialla fall. Följande två filmer tog jag när jag var i Stockholm för dryga veckan sedan, i samband med Stockholm Hund. Dels bevis på att tjejtjusaren minsann är den som är "minst" på. Dock med lite efterdyningar. Stackars Peppar, vet du vad du gett dig in på?



Att han är världens bästa dragkampskompis till Zoë visar han prov på här. Den enda som låter något i de båda filmerna är såklart miss Z.



Lite mörka filmer (men bättre version numera) men jag tror nog ändå de talar sitt tydliga språk. Personkemin finns där!

Att Peppar sedan är snygg, purfrisk och dessutom kompletterar Zoës fortfarande något späda kropp gör ju det hela ännu bättre.




Det blir en spännande kombination, med MYCKET motor. Avslutningsvis måste jag referera till vad Sanna skrev på sin blogg:

"... Den här spännande kombinationen kommer ge valpar som; springer fort, låter mycket, apporterar ALLT, simmar och dyker, spårar mycket bra och gillar alla! Passar alla som vill ha en hund att jobba med, oavsett vad man vill göra!"

Kommentarer
Postat av: Margareta (gammelmoster eller ngt)

Beskrivningen på kommande valpar känns igen på något vis. Jag undrar varför?

Margareta

2011-12-21 @ 22:21:02
URL: http://www.ginnis.aberlours.se
Postat av: Sara

Måste bli en fin kombination. Jag hoppas på en valp från dem.

Sara

2012-02-26 @ 11:40:35
URL: http://www.misaro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0