Lekfull lördag

Det är bara att konstatera - den snön som kom i veckan stannade inte länge... Häääärlig lördagsväder än en gång. Jag och Zoë tog en långrunda med fokus på att träna raka sträckor av fot. Köttbullspass är det som gäller. För varje sträcka som hon är duktig med fot får hon ta en tugga på köttbullen (tur hon inte är så glupsk) och så fot igen. Så håller vi på tills köttbullen är slut. Då tar vi paus och går vanlig koppelgång. Varje gång hon sluter upp och gör frivillig fot belönas det med torrfodergodis som alltid ligger i fickan. Många lördagsflanerade Malmöbor log åt oss idag eftersom jag körde inne i centrum såväl som runt parkerna. Tre timmar var vi ute och gick.


Avslutningsvis sneddade vi över limhamnsfältet och lekte oss igenom agilitybanan där. Hoppen är ju inget problem och inte heller tunneln. Slalom fixade hon med godishjälp och däcket flög hon igenom. Roligt var att hon fixade stegen (heter det så??) första hon testade. Lite läskigt var första stegen men hon gav sig inte. Uppe på toppen stannade hon till på kommando så jag kunde hinna dokumentera. :-)


Hon var så koncentrerad på vad jag ville att hon skulle göra. Härliga hund!!!


Givetvis hade vi även tennisbollen med oss. Hon äääälskar att apportera den. Helst ska vi finta lite med bollen liggandes på marken mellan oss innan jag ska "sno" den och kasta. Ser ni bollen i luften ovan... och Zoë i sin signaturformation... som en flipperkula själv.


Zoë i full fart på ingång!!


Och så släppa bollen. En gång till matte!!!


Min fina fina Zoë!

Väl hemma så var det vattenskålen och så somnade hon i en hög. Nöjd! Och matte kan med gott samvete lämna henne hemma ikväll och gå och se Melodifestivalen på Malmö Arena.

Kommentarer
Postat av: Petra & Merci

Vilken HÄRLIG promenad ni hade , och va fina kort. Gillar den sista när hon står på trädstammen.Vilken blick !

Hoppas att du fick en trevlig kväll också. :)

Kram Petra & Merci

2011-03-01 @ 10:02:04
URL: http://www.nogg.se/lufsen
Postat av: Susanne och Ella

A-hinder heter det ;)

Nu drar vi upp till skidbacken. i Säfsen. Sen är det bara en vecka kvar tills vi syns, jättekul



Susanne

2011-03-03 @ 00:21:49
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0