Nu är det snart helg igen!

Och då är det dags för Klippan. Så kul det ska bli. När vi var och rekade för en månad sedan så imponerades vi av den fina barrskogen som vi kommer att viltspåra i. Och då regnade det ändå när vi var där... tänk vad toppen det kommer att bli med detta fina vädret. Wow.


I väntan på träningsläger med Petra Staaf så har jag och Zoë börjat lydnadskurs på nytt – hos Petra. Hon kommer snart tröttna på oss, eller helt enkelt få ordning på oss. :-)

Till glädje för alla supportrar som vi hade i Rättvik, och framför allt till MIN stora glädje så börjar det nu lossna med apporten för Zoë och mig. Ordentligt. Jag började i omvänd ordning och tvåans apportering att kasta ut och komma in med den. Detta är mer eller mindre i hamn, jobba på fart och grepp kan man alltid fila mer på och det jobbar vi med för tillfället. Och numera håller Zoë apportblocket fint även sittandes, jag har till och med börjat peta på den medans hon håller kvar den. Coolt!!


Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Yiiiiiiipppppiiii,

Du ser allt fungerar med koncekvens, glädje och envishet. Det gäller bara att vi kommer på hur vi kan göra och varför våra små vilddjur gör som de gör. Fast det vet man ju aldrig riktigt säkert.

Massor av kramar, själv har jag åkt på en ny rejäl förkylning som måste bort i ett kick.

Susanne och Ella

2011-05-04 @ 10:08:17
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Petra & Merci

Hejja hejja.Vilket snyggt grepp om apporten.

Vi önskar er en mycket trevlig och lärorik helg. Önskar så att jag kunnat vara med .Men nästa gång hoppas jag passar oss bättre. Ha det gott. Petra

2011-05-05 @ 20:35:15
URL: http://www.nogg.se/lufsen
Postat av: Peppar

Min matte är dum! Jag ville faktiskt åka till Skåne! Nu tänker jag vara sur och längta efter er hela helgen! Varenda minut!!

/Peppar

2011-05-05 @ 21:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0