Gammal cement i huvudet och ny på balkongen

Tjoff sa det, så har ytterligare en vecka av livet gått. Puh. Förra året hade Malmö snö vid denna tidpunkten och den snön låg kvar och ställde till det för oss fram tills mars. JAG LOVAR det räcker så braaaaa med dimmigt, regnigt och lite eftermiddagssol samt +10 grader fram till mars detta år. JAG LOVAR!!!

Även denna vecka har gått i rasande takt, bestått av 1,5 dygn normalt liv och jobb, 1,5 dygn pga totaldäckning av förklylning (sov sked non-stop med hunden och fågelungen, förutom absolut nödvändiga toalettbesök), 1 arbetsdag med uppborrning av befintligt betonggolv som bakgrundsmusik, en helt vanlig kväll och så som avslutning fredagsmys där 20 säckar med 25 kg cementpust (dvs ett halvt ton...) smugits förbi min stol och Zoës bädd, vispats upp med vatten och sedan bretts ut på balkongen.

Så här fin blev balkongen efter denna behandling:



Så här stressad blev Zoë av konstant rörelse runt hennes korg:


Okej att Zoë förutom att älska landet är en väldigt van stadshund med alla de ljud och konstiga aktiviteter som händer här, men så himla mycket arbetare och besökare har vi inte vanligtvis på kontoret. Ändå så ignorerar hon dem efter första koll vad de höll på med egentligen. Inga tassavtryck fick hon dock göra för arbetarna!!!??? När det var klarlagt så gick hon och lade sig och låg kvar där. Hela dagen. Hur kommer det sig att jag har världens coolaste hund i dessa sammanhang (TACK FÖR DET!!!) medans det i andra handlar så otroligt mycket om stress. Jag är glad att jag fått upp ögonen för stressdelen, och gör vad jag kan för att komma till rätta med detta. Men vill ändå visa en annan - pösmunk - sida av det hela.

Jo, det som Margareta sedan länge kommit på. OCH fru Hall. Det hänger på oss förare. Jag har snuddat vid tanken innan, men definitivt landat i den. Hur ska jag kunna komma i yoga-stämning vid hundträning och stora samlingar så att jag kan guida min hund i hur man ska bete sig. Istället för att själv fara omkring som ett mingelmonster med flackande blick. :-)

Busslektyren för tillfället är given...


... jag har kommit till sidan 45 och lovar att återkomma med reflektioner efter hand. Förutom att räfsa löv i helgen så är det läsa läsa som gäller. Nästa söndag är det kurs med Jan Gyllensten, och tills dess hade jag tänkt hinna läsa ut och analyserat boken.

Trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag tror inte att du blir så förvånad över att jag inte har några kloka råd att ge...

Alicia går under smeknamnet "cocktailbruden" i stallet eftersom hon minglar hellre än är med hästen (ovanligt i ett stall, men vanligt för översociala människor... undrar vem hon fått det ifrån...jag har ju mitt kvar!)

Men, vem vet, ett par flaskor rött och en rejäl bit primadonna (nöjd nu, Björn??) kanske löser den gåtan också :))



kram, mingelmonstret Hall

2011-11-04 @ 19:20:18
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0