Vansinnigt söt!

Ja, Susanne P, vacker är precis rätt ord. Jag är faktiskt nyförälskad i min hund. Insåg igår när jag satt och studerade henne att... nämen... vad...??? Under all den päls så hade hon i sommar faktiskt vuxit upp och blivit TIK. Hjälper såklart till att hon är mitt uppe i 4:e löpet. Det känns som att det är nu det verkligen sker stora förändringar i Zoës mentalitet. Det är inte längre en liten skrutta jag har, utan faktiskt en tik med värdighet. Kan ni tänka er!!! Den efterlängtade VÄRDIGHETEN fr mamma Blossom är här!!! WOW. En ny hund.

Och idag på bussen hem så kom en kvinna fram till mig efter en timmes bussfärd. "Det var EN VANSINNIGT SÖT hund du har!". Och då är hon skalad i 6 mm päls och har babianrumpa (höglöper)!!! Men det är de bedjande ögonen som dödar! Även detta från Blossom. Just nu sitter Zoë bara och tittar, tittar... drar lite på mig med sin tass och så kryper hon ihop som en kattunge/bambi och lägger huvudet i mitt knä och tittar, tittar. Inte konstigt att jag faller till föga...

En annan stor förändring är att från ingenstans så har hon fått en aptit!?! Efter den intensiva gödningen med färskfoder så är vi nu tillbaka till torrfoder (Royal Canin). Jag har i och för sig anstängt mig och numera serveras det även lunch. Jag har två uppsättningar fodersäckar, en på jobb och en hemma. Men varför ska jag egentligen tvinga min hund att äta frukost när jag själv efter 41 år fortfarande inte kommit in i den rutinen... MIN skalmanklocka ringer första gången 10.30 PUNKTLIGT. Zoë slukar (nja inte ala Bella, men tömmer den likväl i sin egen takt) sin skål efter lunchpromenaden. Och kvällsmaten tuggar hon glatt i sig när vi är hemma vid 19-tiden. Så det ska nog bli lite massa även på denna tjej.

Slutligen, Zoë är väldigt tyst för tillfället. Just nu står hon (sedan 5 minuter) med framtassarna i fönsterkarmen och spanar ut över gårdsplanen. Knäpptyst. Det finns en välbesökt (med hundar) promenadslinga här i samhället som gränsar till vår gårdsplan. Tidigare har Zoë skällt, muffrat och hållt på så fort någon närmat sig. Att hon tystnat kan ju ha och göra med att hon bott in sig. Men det är ljuvligt att se att hon står i fönstret och spanar läget – TYST!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0