Mitt lilla hjärta!


Är på bättringsvägen!! Puh vad man oroar sig när de blir dåliga!! I söndags slukade hon ju ett halvt kilo torsk, och var sen på hysterisk jakt efter mer att äta. För fösta gången någonsin så kom jag på henne med att försöka sno sopor. Hann dock stoppa henne!! När hon sen i går morse började kräkas magsaft så fick Susanne lugna mig med att det var för att hon är så hungrig av helgens pärs. Eftersom det baktill började stoppa upp så fick hon på förmiddagen ett halvtkilo fisk till som försvann på rekordtid. På kvällen fick hon detsamma uppblandat med en bravoburgare och lite torrfoder. Och SOM hon sov efter det!! Fullständigt nockad blev hon av det skrovmålet. I morse var det samma som stod på menyn och sedans dess har hon sovit. En hel del sömn att ta igen har både hon och jag. Nu ska vi bara se till att det kommer ut lite där bak också, eftersom det nu gått 1,5 dygn UTAN att hon bajsat. Alldrig blir man nöjd. Planen är ialla fall att hon nu ska serveras plus Bravo med vom resten av veckan, varvat med torrfoder. Så hon får tillbaka lite av de 2 kilona som "rann av henne".

Tack för tipsen Anita och Margareta!! Stomax är nu inköpt för framtida tillfällen. Visste inte att det fanns. Dock kom det inte till användning denna gång.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Stackars lilla raring!

Peppar sänder sina varmaste hjärtans önskningar om snabbt tillfrisknande. En stilla Zoë är liksom helt fel! Om ni förstår vad vi menar ...

2012-02-14 @ 16:16:51
Postat av: Susanne

Hajar precis!!!

2012-02-14 @ 21:19:20
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Margareta

Jag ger Ginnis Stomax hela tiden i förebyggande syfte. Det är inte på något sätt farligt att alltid ge det. Jag har gett Ginnis Stomax i drygt ett år i samråd med veterinären.

Hoppas att allt blir bra nu. Söt är hon i alla fall när hon sover sött med det fina halsbandet på!

KRAM

2012-02-16 @ 19:33:24
URL: http://www.ginnis.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0