Bästa barnvakten




Vi är i Stockholm över helgen. Först och främst för att passa syskonbarnen idag då min syrra skulle på konferens. Zoë fick i vanlig ordning hänga på då jag lyckades planera in lite extra. Det blev ett jobb-möte och dessutom lydnadsträning tillsammans med Susa P och Sanna i går på Tyresö BK.



Zoë och Cornelia har en alldeles speciell relation. I torsdagskväll när vi kom upp gick Zoë raka vägen in i barnrummet och parkerade sig för natten längst ned i Cornelias säng. Gulligt. Inte lika gulligt var det när söta Cornelia förtjust kom och väckte oss i fredags med att meddela "nu har Zoë pussat mig 88 gånger!!!". Klockan var 4.30 vid detta kära återseende. Vi lyckades övertyga både C och Z att det var mitt i natten och vi var tvungna att sova lite till... i alla fall tills det var ljust i fönstren. Till Jonathan håller Zoë ett bättre avstånd. Blir hon för mycket tycker han det blir läskigt. Å andra sidan har han lärt sig att säga GÅ IVÄG ZOË, och det respekterar hon!

I morse vaknade Cornelia med feber så det har varit en väldigt lugn barnpassning. Zoë har tagit sin roll på fullaste allvar och följer krassliga Cornelia som en skugga. Jag hade i vanlig ordning entusiastiskt tagit med mig en hel Ikeakasse fylld med Panduro påskpyssel. Vi värmde upp i förmiddags med lite egendesignad textiltryck...


Jonathan valde att göra en en t-shirt till sig själv.


Cornelia skulle såklart göra en snusnäsduk till Zoë.

Sen orkade Cornelia inte så mycket mer, Jonathan och jag fortsatte med påskägg och påskfår, medan vi packade ner C i fåtöljen.


Var Zoë är? Liggandes precis bakom, längs med ryggstödet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag sitter och skrattar för mig själv för jag kom på en variant på din rubrik till detta inlägget: "Bästa Banvakten"



Har du tid och lust att viltspårsträna någon av påskdagarna förresten? Om inte Zoë är för trött?



Kram

Anna (Buster hälsar)

2012-04-02 @ 08:39:24
URL: http://busterbuse.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0